קריינות פרסומת

אישה מסתכלת על משהו בהלם

המפגש שלנו עם פרסומות כיום הוא בלתי נמנע וחוצה את כל הפלטפורמות שאנחנו מכירים. אנחנו שומעים פרסומות ברדיו בדרך לעבודה ובחזרה ממנה, רואים אותן בטלוויזיה בהפסקות שבין התוכנית האהובה עלינו ויתרה מכך, נתקלים בהן כמעט בכל תוכן שאנו צורכים ברשת, בין אם באופן גלוי או סמוי. מצד אחד, לעיתים זה נראה קצת יותר מדי, ומנגד, הן אלו שמאפשרות את אותו תוכן איכותי, וחלקן אפילו נחמדות לצפייה ולשמיעה. אין עוררין לגבי האפקטיביות של פרסומת טובה, וכל אחד רוצה להשיג אחת כזו. אחד הדברים המשותפים למרבית הפרסומות הטובות, לבטח ברדיו, הוא נושא הקריינות.קריינות פרסומת היא שונה מקריינות רגילה, והיא צריכה להיות מכירתית. זוהי אומנות בפני עצמה, ומשהו שכל בעל עסק צריך לחשוב עליו כאשר הוא מחליט להשקיע בפן השיווקי של העסק שלו.

קריינות פרסומת על ידי קריין עם אוזניות ומיקרופון

שיטות מכירתיות בעת קריינות פרסומת

בתוך קריינות פרסומת יש כמה שיטות מכירתיות, ויש לבחור ביניהן בהתאם להפקת סרטוני מוצר או השירות אותו מוכרים, ובהתאם למדיה המשדרת את הפרסומת. קריינות לפרסומת טלוויזיונית היא כזו שצריכה לתמוך בתוכן ויזואלי ונראות. היא צריכה לתאר את המתרחש על המסך, ולגרום לכך שהאודיו תואם לווידאו ומגביר את האפקט שלו. ישנן פרסומות ללא קריינות בטלוויזיה, אך הן מעטות, מכיוון שהרצון הוא להגביר את המסר, ולעשות זאת בצורה מכירתית. קריינות לפרסומת ברדיו היא מאוד שונה, מפני שהיא צריכה להוסיף גם תיאורים, ולספק את היתרונות הבולטים של המוצר או השירות, מבלי להראות אותו. הקריינות בפרסומת רדיו חייבת להיות מדויקת יותר, אינפורמטיבית, ומאוד ברורה.

התאמת הקריינות למוצר ולפלטפורמה

חשוב לזכור שקריינות פרסומת צריכה להתאים את עצמה למוצר או לשירות שהיא מפרסמת, ולכן, יש כמה סוגים של קריינות. קריינות פרסומת של אוכל, או של מכירת חבילות נופש היא שונה לחלוטין מקריינות שמוכרת ביטוחים או מזגנים. הכל סובב סביב מה העסק רוצה להשיג באמצעות הפרסומת. באוכל באים לגרות את המאזין, והטון צריך להיות מזמין, בעוד במוצר כמו רכב, צריך למכור יוקרה, כוח וסטייל. הטון צריך להיות מאוד שונה, וזה בהחלט תלוי בקריין. לכן, על הקריין ללמוד את הטקסט, להבין את המסר השיווקי של הלקוח, ולדעת שהוא זה שצריך למכור אותו באמצעות הטמעת המסר הנכון אצל המאזין, בין אם מדובר בטלוויזיה, רשת חברתית או רדיו.

כדי לייצר את הקריינות האיכותית ביותר, יש לבצע תהליך חשיבה ארוך בין כל המעורבים בדבר. יש לבחור את הקריין המתאים, להתאים לו את הטקסט ולראות כיצד מפיקים את הוידאו של הפרסומת הטובה והאיכותית ביותר שניתן. לעיתים, הקריין הוא טאלנט מוכר, ועל ההפקה לעבוד “סביבו” ולהתאים לו את הטקסט, בעוד כאשר הקריין הוא אינו מוכר, עם קול רדיופוני, הצורך כמובן משתנה ואפשר לבצע התאמות שיגבירו את האפקט של המוצר על חשבון הקריין. בחלק מהמקרים, יש צורך בקריין, בעוד במקרים אחרים, ליהוק קריינית הוא מתבקש. המוצר משחק תפקיד מרכזי, ובנושאים כמו היגיינה נשית, אין לקהל היעד עניין לשמוע קול גברי. כאשר המוצר או השירות עוסק בספורט, וקהל היעד הוא גברים, הם ירצו לשמוע אוטוריטה בתחום, ואפילו טאלנט מוכר. מדובר בתפיסות די ישנות ומקובעות, אך בעולם הפרסום הן אכן עובדות.

אנשים בקניון

הבנת הטקסט ומשיכת הקהל

הטקסט הוא פקטור חשוב מאוד בתוך קריינות לפרסומת ואין לזלזל בתהליך. בין אם בעל העסק כותב את הטקסט ובין אם חברת פרסום או חברת קריינות עושה זאת, יש לבצע תיקונים ושיפורים לאורך כל הדרך ולא להסתפק בגרסה הראשונית. השלב האחרון ברצף התיקונים צריך להיות של הקריין. לרוב, מדובר במומחים לעברית, שיודעים לבצע את ההטעמות וההתאמות הנכונות, על מנת לייצר טקסט שהוא קודם כל נכון. הקריין צריך לדעת אילו דברים להדגיש, במה להתעכב ואיך לגרום לטקסט להישמע הכי טוב שאפשר, בין אם מדובר בפרסומת ויזואלית או ווקאלית.

אופן הכתיבה צריך להיות שיווקי במהותו, אך אין צורך להגזים או לזלזל בקהל המאזינים. טקסטים אינטליגנטיים עוברים טוב יותר, ובמיוחד כאשר הם נקראים על ידי קריינים ברמה גבוהה. הזיהוי של טקסט טוב מגיע מהר, ואפשר להבין כבר מהשורה הראשונה שהקהל נמשך פנימה.

אישה מסתכלת על שעונים בחנות

השלב האחרון והמכריע בהפקת קריינות לפרסומת

השלבים האחרונים בהפקת טקסט קריינות לפרסומת הוא כתיבת התסריט במידה והפרסומת היא באמצעות הפקת סרטוני תדמית או של ההקלטה. ההקלטות של היום נערכות באולפן מקצועי, עם אנשי מקצוע שעובדים עם ציוד ברמה גבוהה כגון קריאייטיב דיגיטל. יש הרבה מניפולציות כיום שאפשר לעשות לקול, והרבה אפקטים שאפשר להוסיף. קריינות לפרסומת היא קריטית, ולרוב, אנשים משקיעים כספים רבים ומצפים לראות תוצאות מיידיות. התהליך צריך להתבצע במקצועיות מקסימלית, עם מתן דגש גדול לכל אלמנט, גם אם הוא נראה מינורי ולא משמעותי. התוצאה הסופית צריכה להיות כזו שמספקת את כל המעורבים בדבר, וכך יודעים שהפרסומת אפקטיבית, מוצלחת וכזו שתשיג את התוצאות הרצויות.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
צרו קשר
בקשו שיחה חוזרת
פוסטים נוספים באותו בנושא
תסריט לדוגמה

אחת ויחידה היא, זו שבאמצעותה כל עולם התסריטאות עומד על תילו. זו שביכולתה להפוך אנדרלמוסיה לכדי סינרגיה, יצירה ושיתוף. ואילו זו הקטנה גדולה תהיה, היא

קריין ישראלי

עסקים רבים גדולים וקטנים פועלים רבות בזירות השיווק השונות תוך יצירת מגוון פעולות שיווק ופרסום במטרה לקדם את עסקיהם במסגרת הקהלים השונים בתוכם הם פועלים

יצירת סרטון אנימציה

אחד הכלים היעילים ביותר כיום בעולם השיווק הוא יצירת סרטון אנימציה אשר מאפשר העברת מסרים בדרך מעניינת ויצירתית אשר מושכת את הצופים לצפות בסרטון לכל

ליהוק שחקנים

כל תהליך של הפקת וידאו אשר משולב יחד עם תסריט וטקסטים כתובים מחייב ליהוק שחקנים אשר יתרגמו את התסריט לפעולה ולמעשה חלק גדול מעתיד יצירת

סרטון שיווקי מצחיק

אחת הדרכים ליצור מודעות של קהל יעד מוגדר לקיומו של עסק על שלל מוצריו, שירותיו ופעילותו בגזרה, היא באמצעות סרטון שיווקי מצחיק אשר יוצר עניין

Call Now Button
שלח ווטאספ
1
היי, שמי יניב גיל - במאי והבעלים של גושפנקה - ואני כאן כדי לסייע לך בכל שאלה. במה אוכל לעזור?