המונח קריאייטיב מתייחס ליכולת שלנו כמפרסמים לקדם את המסרים השיווקיים והעסקיים באופן היצירתי והמשכנע ביותר תוך דגש גדול וחשוב על מקוריות בהצגת המסר, על מנת ליצור באז חיובי בתוך קהל היעד שהגדרנו כחשוב ביותר עבורנו, במטרה להוביל לעליה מרשימה ואפקטיבית בכמות הלקוחות שזו המטרה העסקית המרכזית של כל עסק, אשר מעוניין לשרוד ולבנות את עצמו אז הכירו את קריאייטיב פרסומת.
קריאייטיב פרסומת ישיג את המטרות ויהיה אפקטיבי ביותר רק כאשר הוא יהיה מופנה אל קהל היעד הנכון והמתאים ביותר לעסק. למשל אם מדובר בעסק של ציוד לאופנוענים, נפיק באמצעות קריאייטיב פרסומת, אשר יופנה לקהל יעד את הקשור לעולם האופנועים שכן הם הלקוחות אשר ייהנו מהמוצרים ואותם אנו רוצים לגייס במטרה ליצור אפקט חיובי בקרב אותה אוכלוסייה אשר יוביל לעלייה במכירות באמצעות אסטרטגייה של קריאייטיב דיגיטל.
הטמעת המסר קביעת מטרות והגדרת הקהל
כפי שכבר אמרנו, קריאייטיב פרסומת הוא היכולת לקחת רעיון או מסר שאתם מעוניינים להטמיע היטב בקרב הציבור ולהציג אותו בצורה היצירתית והמעניינת ביותר אשר תגרום לכל מי שנחשף אליו לזכור אותו היטב בין אם במודע ובין אם בתת מודע בין אם באמצעות קריינות פרסומת ואפילו עם הפקת וידאו ללא קריינות. קריאייטיב פרסומת איכותי נמדד באופן שבו הצלחנו לחדור היטב אל תוך התת מודע של קהל היעד שלנו על מנת שתמיד המוצר או השירות של העסק יהיה במחשבות שלו ויצוק לתוכן משמעויות של איכות, נוחות וכמובן של קידום לכדי רכישה ממש בדומה להפקת סרטון למימון המונים. על מנת ליצור קריאייטיב פרסומת ברמה גבוהה, עליכם לעמוד בשלבים הבאים:
קביעת מטרות – דבר ראשון ומרכזי בטרם אנו כעסק פונים לביצוע קריאייטיב פרסומת, הוא לשבת ולחשוב מה המטרה שאנו מעוניינים להשיג? מה אנו מעוניינים לקדם במסגרת הפעילות העסקית שלנו? כאשר נבין ונדע מהן המטרות שאנו מעוניינים להשיג ולקדם באמצעות אסטרטגיית השיווק והפרסום שנבחר, כך נוכל להוציא אותם אל הפועל ולהשיג אותם באופן האולטימטיבי ביותר וזאת למעשה מטרת העל של כל עסק באשר הוא הן בהפקת סרטון שיווקי או צילום מוצרים לאתרי האינטרנט או באמצעות הפקת פרסומת לטלוויזיה ועוד.
הגדרת קהל היעד – קהל היעד הוא המפתח להצלחת החברה והשגת המטרות העסקיות שנקבעו. כאשר נדע להגדיר במדויק מיהו קהל היעד שלנו, נדע להפנות את כל המשאבים הפרסומיים והשיווקיים שלנו וליצור קריאייטיב פרסומת אשר תתאים במדויק לקהל היעד. במסגרת הגדרת קהל היעד, נצטרך לעשות עבודת שטח איכותית על מנת להכיר את קהל היעד שלנו היטב, תכונותיו, מאפייניו, שפה מקצועית משותפת וכך נדע להתאים באופן האופטימלי ביותר את המסרים שאנו מעוניינים להעביר אל קהל היעד על מנת שיוטמעו היטב בתוך מארג האמונות והמשמעויות של הקהל בדרך לרכישת המוצר או השירות אותו מעוניינים לקדם.
קריאייטיב פרסומת האסטרטגיה, הויזואליות, ותוכן מקורי
אסטרטגיה שיווקית – לאחר שהגדרתם את המטרות וקהל היעד, עליכם לקבוע מהי האסטרטגיה השיווקית בה אתם מעוניינים לנקוט על מנת ליצור קריאייטיב פרסומת כלומר, באיזו מדיה תקשורתית אתם מעוניינים לבחור ולקדם באמצעותה את מטרות הארגון. בהתאם לקהל היעד נדע לבחור באמצעי תקשורת היעיל ביותר על מנת להגיע אליו בזמן הקצר ביותר תוך יצירת חשיפה גדולה וממושכת שתמשיך את עצמה גם לאחר תקופה ארוכה ותצליח לגייס כמות גדולה של לקוחות אשר יישארו וילוו את החברה לאורך תקופה ארוכה תוך הגדלת היקף הרכישות כמובן שנבצע התאמה לפלטפורמה ואם זה לדוגימא פרסום בפייסבוק נבצע הפקת סרטון לפייסבוק בהתאמה אישית.
ויזואליות – קריאייטיב היא מילה נרדפת ליצירתיות. ככל שתהיו יותר יצירתיים ומקוריים כך המסר יועבר באופן האופטימלי ביותר וישיג את המטרות. שימוש באמצעים ויזואליים בצורה חכמה ויצירתית תוביל לשינוי חשיבה אצל קהל היעד, תיצור סקרנות, התעמקות ותצוד את עיניו וזה מה שאנו מעוניינים ליצור במסגרת קריאייטיב פרסומת.
תוכן מקורי – אחד העקרונות החשובים ביצירת קריאייטיב פרסומת הוא להתבסס על תוכן מקורי שיטריף את הלקוחות. חשוב להשתמש בביטויים, סלוגנים מעניינים שיתנגנו במוחם של הלקוחות לאורך כל היום ולא יעזוב אותם לרגע. אתם צריכים למצוא איזו ביטוי שיעורר תגובה אצל הלקוחות וידבק אל התת מודע שלהם לאורך זמן.