עולם הדיגיטל השתלט על חיינו בצורה כמעט מוחלטת, והוא זה שנותן את הטון הן מבחינה חברתית, הן מבחינת צריכת התוכן וכמובן מבחינה שיווקית ופרסומית. פרסום בדיגיטל הוא משהו ששינה לחלוטין את עולם הפרסום, כי הוא הפך את כל התחום לנגיש הרבה יותר, וכזה שמאפשר ומדרבן הרבה מאוד חברות מכל מיני סוגים וגדלים, לפרסם ברשתות החברתיות ולכן הדבר מכריח אותנו להשתמש בשירותיי קריאייטיב דיגיטל.
פרסום ברשתות החברתיות הוא כמובן חינמי (בבסיסו) ונותן לכל עסק, מקטן ועד גדול, את האפשרות לייצר חשיפה לקהל יעד ייעודי ברשת. הפרסום אפשרי כיום בכל רשת חברתית, מיוטיוב, דרך פייסבוק, ועד אינסטגרם, טיק טוק ואפילו טוויטר. לכל רשת חברתית יש את המאפיינים שלה, ואם מפענחים נכון את הסיטואציה, אפשר למקסם את תקציב הפרסום ולהחזיר את ההשקעה.
כדי להצליח להשיג נוכחות ברשת, נדרש קריאייטיב דיגיטל ברמה גבוהה.
קריאייטיב דיגיטל התמחות ספציפית
קריאייטיב דיגיטל הוא למעשה תחום התמחות ספציפי, שעוסק בפרסום ברשת, בוויראליות, ובהתאמת המסר הפרסומי והשיווקי לעידן המודרני של הרשתות החברתיות. הפרסום הטלוויזיוני המוכר, והפרסום הרדיופוני הם סוגים שונים מאוד של התמחות. ברשת יש אתגרים אחרים שעליהם עונה קריאייטיב דיגיטל ברמה גבוהה, כמו מסרים חדים וקצרים יותר, בחירת התוכן בו יופיעו הפרסומות, הגדרת קהל יעד, קשר עם כוכבי רשת, שימוש בטרנדים ואתגרי רשת, ועוד מגוון רחב של אלמנטים בניו מדיה.
מתפוצה אורגנית ועד אלמנטים טכניים
משרדי פרסום שלמים עוסקים בתחום של קריאייטיב דיגיטל באופן ייעודי, מתוך הבנה כי מרבית התוכן הנצרך כיום, לבטח אצל אנשים צעירים, שמהווים כוח קנייה עצום בהווה, וכמובן שבעתיד. קריאייטיב דיגיטל יכול לעבוד בכמה צורות שונות, כמו בעזרת פוסטים, תמונות, הפקת וידאו של סרטונים ותחרויות רשת, והוא חייב להיות קצר, חד ומניע לפעולה ובפרט אם ההפקת הסרטונים היא לאינטרנט. היופי ברשתות החברתיות הוא השיתופים והמעורבות של הגולשים, וזה בדיוק מה שרוצים להשיג במשרדי קריאייטיב דיגיטל מתקדמים, שכן מעורבות גולשים מדרבנת את האלגוריתם של הרשתות החברתיות לבצע הפצה אורגנית. כמובן שאל התפוצה האורגנית אפשר להוסיף הפצה בתשלום, אך זה כבר תלוי בגודל התקציב של המפרסם, ובאסטרטגיה השיווקית שלו.
מעטים הם האנשים שאין להם כיום נוכחות ברשתות החברתיות, ולפחות ברשת חברתית אחת. היתרון בגדול בזה הוא, שבניגוד למדיות אחרות ומסורתיות יותר כמו טלוויזיה ורדיו, הוא שניתן לאפיין אותם, להכניס אותם לקבוצות, ולפרסם להם דברים שייעודיים אך ורק להם. בקריאייטיב דיגיטל עוסקים, כמובן, ברעיונאות, אך יודעים למקסם את קהל היעד, להגיע אליו עם מסר נכון, ולעשות גם את העבודה הטכנית בצורה נכונה כמו עריכת סרטונים בצורה מושכת ואולי אפילו צילום מוצרים שתביא את האנשים הנכונים להיחשף לתוכן הנכון. חברת פרסום נכונה, עם התמחות של קריאייטיב דיגיטל נותנת ללקוח מעטפת פרסומית שלמה בכל הנוגע לפרסום כתיבת תסריט ובניית אסטרטגייה שיווקית, שהיא לעיתים חשובה ומקיפה יותר מכל סוג אחר של פרסום.
מהתחום האפור ועד מודרניזציה וחדשנות
המדיה החברתית רק הולכת וגדלה, ועוד רשתות נכנסות כל הזמן למשחק, ומנישה קטנה, העסק הפך למעשה למרכז, שסביבו נעים כל שאר החלקים האחרים. העבודה בתוך העולם של קריאייטיב דיגיטל היא קשה ומורכבת, מפני שהיא דורשת יצירתיות ביצירת סרטונים או כתבה מחד, ואלמנטים טכניים מנגד. אנשים טובים ומוכשרים מרכיבים את המערכת הזו, והם אלו שיכולים לקחת עסקים אפורים, ולהפוך אותם למשהו מרתק, ויראלי וכזה שכיף לצרוך. לא מעטות הדוגמאות על עסקים שהפכו, בעזרת הניו מדיה ואנשי קריאייטיב דיגיטל לעסקים מודרניים, חדשניים, ועם נוכחות עמוקה ברשתות החברתיות עם הפקת סרטונים לחברות ופרסומים שונים לחברות בנישה הפרסומית.