עולם הקניות עובר תהליך הדרגתי של מעבר מקניות פרונטאליות בחנויות למעבר לרכישות מקוונות דרך אתרי אינטרנט אשר מספקים את אותם המוצרים כפי שיש בחנויות וחוסכים את הטרחה של הגעה לחנות. העולם הופך להיות וירטואלי וככל שעובר הזמן יותר עסקים מקימים אתרי אינטרנט ומאפשרים רכישות באמצעות האתר ומשלוח המוצרים עד פתח בית הלקוחפעולה זו מצריכה צילום מוצרים לאתרי אינטרנט.
על מנת להפוך את חווית הרכישה האינטרנטית לקרובה ככל האפשר למציאות, ישנה חשיבות מכרעת לפעולת צילום מוצרים לאתרי אינטרנט אשר תשקף לצרכנים בבית בדיוק כיצד המוצר נראה מכל הזוויות האפשריות ובכך תינתן להם ההרגשה כאילו הם מחזיקים את המוצר ביד ובוחנים אותו. כיום כל עסק אשר פונה אל הזירה הווירטואלית, חייב להשקיע באופן מקצועי בצילום המוצרים שלו בשילוב עריכת סרטון או תמונות, תאורה, זוויות צילום מעניינות ולמשוך כמה שיותר את הגולשים באתר האינטרנט אל עבר קניית המוצר. מדובר במשימה חשובה ולא קלה אשר צריכה להיעשות במקצועיות, יצירתיות וחשיבה מעמיקה על מנת לגרות את הצרכנים לבצע רכישה ומומלץ שתיעשה על ידי איש קריאייטיב דיגיטל המתמחה בתחום על מנת לספק תוצאה מירבית מהביצוע.
עקרונות צילום מוצרים לאתרי אינטרנט
עקב המעבר של העולם הפרונטאלי לעולם הווירטואלי אשר משפיע על מגוון תחומים ובראשם רכישות מקוונות, עולה החשיבות של צילום מוצרים לאינטרנט. על מנת שנוכל לבצע את משימת צילום המוצרים ברמה הגבוהה ביותר, יש לעמוד בעקרונות הצילום הבאים:
איכות אמצעי הצילום – באופן טבעי, על מנת ליצור את הצילום האיכותי ביותר, דרוש ציוד צילום מקצועי להפקת וידאו או צילום אשר יספק איכות תמונה ברמה גבוהה. ככל שיש ברשותכם מצלמה מקצועית יותר כך התוצאה הסופית של צילום המוצר תהיה איכותית יותר. לאלה מבנכם שאינם מחזיקים במצלמת צילום מקצועית, אל תתייאשו, ניתן באופציות מסוימות להשתמש גם במצלמות פשוטות יותר ואף במצלמה של הסמארטפון ולהשיג תמונות איכותיות אשר ישיגו את המטרה.
תאורה – אחד העקרונות החשובים ביותר לצילום איכותי הוא התאורה בזמן הצילום. ישנם כאלה המתבססים על תאורה טבעית ואילו המקצוענים יותר מסתמכים על תאורה מלאכותית אשר דורשת ידע טכני לצורך שימוש בה. אם אתם משתמשים בתאורה טבעית, עליכם לנצל את שעות האור לצלם את כל המוצרים בתאורה אחידה על מנת שלא יהיו הבדלי תאורה בהצגת המוצרים באתר דבר אשר יתפרש כחוסר מקצועיות וישפיע על ההנעה לפעולת הרכישה של המוצר.
חשיבות הרקע והרזולוציה
רקע התמונה – על מנת את הצילום האולטימטיבי לאתר האינטרנט, מומלץ מאוד להשתמש ברקע לבן ולא ב Green screen ובכך להבליט את המוצר ואת האיכויות הגלומות בו ולא לתת לעין של הצרכן לגלוש למקומות אחרים ומסיחי דעת.
רזולוציה גבוהה – בכדי לצלם מוצרים לאתר אינטרנט, חייבים להשתמש בצילום ברזולוציה גבוהה אשר תאפשר ביצוע תקריבים איכותיים וממוקדים במוצרים על מנת שהצרכנים יוכלו להתרשם היטב מהמוצר ולבחון אותו לעומק. כאשר נשתמש ברזולוציה נמוכה, הדבר יפגע רבות באיכות הצילום והסיכוי שירכשו את המוצר ירד משמעותית. יש להבין כי ככל שנספק לרוכשים את כל התנאים האולטימטיביים שיאפשרו להם להסתכל על המוצר לפרטי פרטים ומכל הזוויות האפשרויות תוך רזולוציה גבוהה, כך אחוזי הרכישה יעלו בעשרות אחוזים.
אחידות ושם למוצר
אחידות – כאשר אנו יוצרים צילום מוצרים לאתרי אינטרנט רצוי כי נשמור על אחידות בצילום בכך שכל התמונות יהיו באותו הגודל, ישמרו על אותו היחס בתמונה ולא יגרמו לצרכנים לבלבול. צרכנים אוהבים סדר ודיוק במוצרים שהם רוכשים אשר משדר אמינות ויוביל לרכישת המוצר.
שם ומלל למוצר – כאשר אנו מעלים לאתר תמונה של מוצר שצלמנו, חשוב מאוד לתת שם למוצר ובנוסף גם תיאור מילולי של המוצר אשר יתווסף לתמונה ובכך ייתן לצרכן את התמונה הכוללת אשר תספק את כל המידע שהוא צריך לגבי המוצר.
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
- הפקת סרטוני תדמית – עמוד הבית
- הפקת סרטונים לפייסבוק – התאמה אישית לכל פלטפורמת פרסום
- הפקת סרטון למימון המונים – מתן דגש על קהל ספטציפי
- הפקת סרטונים לחברות – בדיוק מה שתמיד רציתם
.