תסריט לדוגמה

אישה מגלמת תסריט לדוגמה

אחת ויחידה היא, זו שבאמצעותה כל עולם התסריטאות עומד על תילו. זו שביכולתה להפוך אנדרלמוסיה לכדי סינרגיה, יצירה ושיתוף. ואילו זו הקטנה גדולה תהיה, היא זו שתיצור את דרך התקשורת העיקרית בעולם הקולנוע והתסריטאות, השפה. השפה המשותפת ומה שמסביב להגשת תסריט לדוגמה, כמו בכל חברה בעלת ערכים משותפים, היא שתהווה עבור תסריטאי מתחיל, שמגיח אל עולם התוכן החדש מתוך ביצת הפרבז'ה הנוצצת של האוניברסיטה, באמצעות למידה אינטנסיבית, נחיתה רכה אל עולם המבוגרים של התסריטאות.

וכמו לכל שפה, גם לשפה התסריטאית מילון משלה. המילון מורכב כמובן גם מקיצורי מילים ואף ביטויים מקצועיים, אך יש בו גם אלמנטים מתקדמים יותר כמו שפת-גוף מסוימת, הלכה למעשה המתבטאת במעבר בין סצינות, במקום ישיבתו של הבמאי, ובתסריט לדוגמה. אלו וכל אלו מרכיבים את הפאזל הכוללני של "שפה משותפת" בעולם הקולנוע והטלויזיה. ששומר על הסדר הטוב, ומשמש כמנחה עבור כלל אנשי הצוות, דוגמת התסריטאי, הבימאי, המפיק ליהוק השחקנים והשחקנים עצמם.

כתיבת מבנה תסריט

חשיבותה של השפה בהגשת תסריט לדוגמה

לשפה התסריטאית שתי סיבות עיקריות למען היותה כאן בשביל להשאר. האחת, כאמור, שפה משותפת, היא כרטיס הביקור של כל תסריטאי בעולם הקולנוע והטלויזיה טרם יבצע כתיבת תסריט, ואף תבסס מעמדו כראוי ומקצועי יותר ככל ותהא מליצית ומדויקת יותר. ברנז'ת התסריטאים היא כמו ה"בברלי-הילס" של המקצוע, והיא דורשת רמה גבוהה מהנכנסים בשעריו. תסריט לדוגמה שלא יתאים באופן דווקני לשפה המקובלת, כנראה וידחה על הסף.

הסיבה השניה, היא הטכנית יותר, והיא הערכה ואומדן של משך הסרט. תסריט לדוגמה בנוי כך שכל דף מהווה יחידת-זמן בת דקה אחת לערך של סרט מצולם. למעשה, על התסריטאי בכותבו את התסריט, לשים פעמיו, בנוסף לאומנות והיצירתיות שלו, גם לפרטים טכניים אלו ומילוי כללי השפה ובפרט תסריט לדוגמה, שהרי כמס' העמודים- יקבע משך זמנו של הסרט שיצר וההפקת וידאו שלו.

שחקנים על במה קוראים תסריט לדוגמה

החלקים המרכיבים את הפאזל

הפרטים המהותיים של תסריט לדוגמה ראוי מחולקים לכמה קטגוריות, בהן: עמוד כותרת, עמוד פרטים, כותרות הסצינות ותוכנן. בנוסף ישנו ההיבט הטכני של פורמט התסריט שמורכב למשל מהגופן, אופן היישור של התסריט ושוליים ושמות הדמויות.

עמוד כותרת של תסריט לדוגמה יכתב תמיד בגופן אחיד בגודל של 12-16 פיקסלים, כאשר כל הטקסט ממורכז לאמצע. שם הסרט בעמוד הכותרת ירשם במרכאות בפונט מובלט; בשורה השניה תיכתב הצגתם של התסריטאים באמצעות המילים "נכתב ע"י"; ובשורה השלישית יצוינו שמותיהם עם הפרדה ע"י הסימן &.
מבחינת חלוקת הסצינות, יכול שתהיה לשתי קטגוריות של תוכן אפשרי: דיאלוג והתרחשות, כאשר בכל סצינה בהכרח תהיה התרחשות, אך לא בהכרח יהיה דיאלוג.

ההתרחשות היא לאותה הסצינה לאותה נקודת זמן, והדיאלוג הוא דוח-שיח בין דמויות מסוימות (או מונולוג). בפורמט תסריט נכון ירשם תחילה, שמה של הדמות, ובשורה נוספת מלל הדמות לאותה סצינה. לעניין כותרת הסצינה, היא תורכב ממספרה של הסצינה, תיאור מיקום ושעת היום (יום/לילה), כך: "חוץ.לילה.חצרו של יצחק"- סצינה זו תתרחש בחוץ, בשעת לילה, ובחצרה של הדמות המדוברת, יצחק.

הטכניקה של תסריט לדוגמה ראוי משמעותית מאד בעולם הוידאו ויצירת סרטונים. מבחינת גופן, אין חיפושנו מופנים לגופן המרשים ביותר שיחדור את לב המשקיעים או יגרום לפעימות-לב הבימאים. חיפושנו אחר פרקטיות, באמצעותה נוכל להעריך את אורכו של הסרט בהתאמה לצרכינו. ואכן, תסריט לדוגמה ראוי יכלול את הגופן CURIER NEW (בגופן 12) אשר שומר על המרחק בין האותיות באופן שווה ומקל על האומדן.

על תסריט לדוגמה להיות נאה לעין בדרכו להכנת הסרטונים, ולכן עליו להיות מיושר לימין, כאשר השוליים בגדלים הבאים: 3 ס"מ מימין; 3 ס"מ מלמעלה; 2 ס"מ משמאל; 1.3 ס"מ מלמטה. נציין גם, כי שמה של דמות לעומת זאת יכתב בפונט בגופן 14 למען הבלטתו.

ככל חברה, גם עולם הקולנוע והטלויזיה מודע שאיננו מי שהוא מבלי תקשורת נכונה ושמירה על השפה. ואכן, כל תושבי העולם הזה עושים ימים כלילות על מנת לשמר אומנותם לצד השפה המדויקת וסדר מופתי, למען עולם מסודר יותר שיהיה כאן לעוד שנים רבות, וחלילה לא יעלם לו יש מאין.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
צרו קשר
בקשו שיחה חוזרת
פוסטים נוספים באותו בנושא
סרט לעסק

סרט לעסק קריאיטיבי כשאתם רוצים שיראו את מה שאתם אומרים! סרטים לעסק שפוגעים בול במטרה! גושפנקה! כל עסק, גם אם הוא קטן צריך שיראו אותו.

סרט תדמית

סרט תדמית קריאיטיב כשאתם רוצים שיראו את מה שאתם אומרים! סרטי תדמית שפוגעים בול במטרה! גושפנקה! סרטון תדמית לחברה או עסק הוא חלון הראווה שלכם.

טסטמוניאלס

טסטמוניאלס כשאתם רוצים שיראו את מה שאתם אומרים! סרטונים שפוגעים בול במטרה! גושפנקה! סרטון עדויות או סיפור לקוח הוא דרך טובה מאד לספר על המוצר/שרות

סרט גיוס משקיעים

סרט גיוס משקיעים כשאתם רוצים שיראו את מה שאתם אומרים! סרטי גיוס משקיעים שפוגעים בול במטרה! גושפנקה! אתם רוצים וצריכים להפיק סרט גיוס למשקיעים –

הפקות וידאו

הפקות וידאו קריאיטיב כשאתם רוצים שיראו את מה שאתם אומרים! סרטונים שפוגעים בול במטרה! גושפנקה! וידאו הוא כלי שיווקי מספר אחד היום, זה אתם יודעים

התקשר עכשיו