כל תהליך של הפקת וידאו אשר משולב יחד עם תסריט וטקסטים כתובים מחייב ליהוק שחקנים אשר יתרגמו את התסריט לפעולה ולמעשה חלק גדול מעתיד יצירת הסרטונים והצלחתם תלוי בביצועים שלהם וביכולת שלהם להעביר את המסר באופן השיווקי ביותר כך שיחלחל עמוק בתודעה של הקהל ויוביל לגיוס לקוחות אפקטיבי אשר יקדם את מטרות החברה.
אחד החלקים העיקריים בתהליך הפקת סרטון שיווקי, הוא שלב כתיבת התסריט אשר מתבצע באמצעות תסריטאי אשר מתמחה בתחום מבנה תסריט וכן בכתיבה של פורמט התסריט ובעל יכולת עיבוד החזון של הלקוח לכדי תסריט שבו הוא למעשה יריץ במוחו את הדמויות השונות אשר ייקחו חלק בסרט ומה כל אחת מהם תגיד ואיך זה יתבצע. לאחר שלב כתיבת התסריט, מגיע השלב שבו במאי הסרט מקבל לידיו את התסריט ותפקידו ליישם את התסריט ולהפוך אותו לסרט ולצורך כך מגיע השלב החשוב של ליהוק שחקנים אשר יתאימו באופן מלא לדמויות בתסריט ויוכלו להוציא אל הפועל את הרעיון הכלי בצורה מעולה ומקצועית.
חזרות ועוד חזרות הדרך הטובה עבור ליהוק שחקנים
על מנת ליצור קורלציה איכותית בין התסריט שכתב התסריטאי לבין השחקנים שישחקו את הדמויות המופיעות בו, הדרך הטובה ביותר היא לעבור כמה פעמים על התסריט כך שניתן יהיה להבינו ברמה הטובה ביותר עד לרמת הניואנסים הקטנים ביותר החשובים מאוד להצלחת הדמות ורק לאחר שעברנו על התסריט כמה פעמים, ניתן יהיה לבצע ליהוק שחקנים בצורה האופטימלית ביותר אשר תבטיח את הצלחת הסרט שכן כאשר מתבצע ליהוק שחקנים איכותי יש לכך השפעה מאוד גדולה על הצלחת הסרט ואם נזלזל בתהליך הליהוק של השחקנים כך גם הסרט יהיה ירוד וחסר הצלחה ולכן אין לזלזל בביצוע ליהוק שחקנים מקצועי ומדוקדק.
השלבים המקדימים טרם גיוס השחקנים המתאימים
סוד ההצלחה בתהליך ליהוק שחקנים, הוא ידע מוקדם אודות הדמויות על מנת ליצור את ההתאמה המושלמת בין השחקנים לבין הדמויות אותם הם יגלמו. כאשר מדברים על ידע מוקדם על הדמויות מתייחסים לפרטים הבאים:
מגדר – הפרט הראשון הנחוץ לנו על מנת לבצע ליהוק שחקנים יעיל, הוא כמובן לדעת האם מדובר בדמות זכר או נקבה. זהו למעשה הסיווג הראשוני שבלעדיו לא ניתן יהיה לבצע כלל את פעולת הליהוק.
גיל – אחד הפרמטרים החשובים שיש לקחת בחשבון לפני הליהוק, הוא הגיל של הדמות. חשוב מאוד לא להיסגר על גיל מדויק על מנת שלא נשלול מועמדים אטרקטיביים שקצת יותר צעירים או מבוגרים אך מבחינת המראה החיצוני הם מאוד מתאימים לאופי של הדמות ואת מה שהיא מייצגת בסרט בפרט בהפקת סרטונים לאינסטגרם.
מראה – חשוב לדעת מה תפקידה של הדמות בסרט על מנת להתאים לה את המראה המתאים שלא יצור סתירות בין הדמות לבין השחקן שיגלם אותה כלומר, אם מדובר בדמות של מרים משקולות, נחפש ללהק שחקן בעל מבנה גוף שרירי ולא שחקן בעל מבנה גוף רזה שיצור סתירות וחוסר אמינות בעיני הצופה.
אמצעי המחשה – כאשר אתם עובדים מול חברות לליהוק שחקנים ישנה אופציה להעביר אליהם תמונה של שחקן אשר בעל מראה שאתם מכוונים להגיע אליו בשחקן שאתם מחפשים ללהק לתפקיד. פעולה שכזו תמקד את חברת הליהוק ותעביר אליכם מועמדים לבחירה אשר מאוד דומים למראה שאתם מחפשים וכך סיכויי הצלחת הליהוק יהיו גבוהים והתהליך יהיה קצר ואיכותי.
מקומות נפוצים למציאת שחקנים לליהוק
ישנם כמה מאגרים בהם ניתן למצוא היצע מאוד גדול של שחקנים אשר נוכל ללהק לתפקידים בסרט והם:
סוכנויות של ליהוק שחקנים וניצבים – נחשבות למאגר שחקנים יעיל שכן חברות ליהוק שחקנים מבצעות עבורכם את הסינון הראשוני בהתאם להעדפות אותן את מעבירים להם הנוגעות למין, גיל, מראה, תכונות אופי וכדומה של הדמות אותה אתם מחפשים ולבסוף יעבירו אליכם את מגוון אופציות של שחקנים אשר לדעתם יכולים להתאים לדמות ונשאר לכם רק לקבל את ההחלטה הסופית מתוך רשימה מצומצמת ביותר.
רשתות חברתיות – מדובר בכלי אשר הפך כמובן לרלוונטי מאוד בשנים האחרונות, ישנן קבוצות גדולות של שחקנים ברשתות החברתיות וניתן לפרסם בהם את הדרישה לשחקנים ותוך פרק זמן קצר תקבלו מאות הודעות והצעות ומשם תתחילו את תהליך הסינון אשר אמנם יהיה ארוך יותר אלמלא הייתם פונים לסוכנות לליהוק שחקנים, אך מדובר בתהליך שאינו יקר אשר מתאים למי שאינו מחזיק בתקציב גדול.