אחד הכלים החשובים שארגונים, חברות ובעלי עסקים משתמשים בהם על מנת ליצור הסברה איכותית הוא הפקת סרטוני הדרכה אשר יכולים להופיע במגוון אפשרויות למשל – סרטון הדרכה על שימוש במוצר מסוים שהם מוכרים באתר או הפקת סרטוני תדמית של סרטון הדרכה על נהלי עבודה, נהלי בטיחות בעבודה, קוד התנהגותי ועוד מגוון אפשרויות שבהם ניתן להעביר אינפורמציה רבה בפרק זמן יחסית קצר.
כאשר מעוניינים לקנות מוצר מסוים דרך אתר האינטרנט, הדרך הטובה ביותר להציג את אופן השימוש במוצר, הרכבתו ותפעולו, היא באמצעות צילום מוצרים לאתרי אינטרנט וסרטון הדרכה אשר יציג עבורנו בדרך הטובה ביותר כיצד ניתן להשתמש במוצר ביעילות ובכך לענות על כל השאלות והאי בהירות שיש לרוכשים בטרם הרכישה ואף לאחריה.
באמצעות הפקת סרטוני הדרכה עם אסטרטגיה של איש קריאייטיב דיגיטל, ניתן אף לנהל ביתר יעילות את העובדים בחברה ולמנוע התכנסויות מיותרות להצגת נהלים אשר יגררו זמן רב ממהלך העבודה. כיום הכי פשוט להפיק סרטון הדרכה לגבי תהליכי עבודה, נהלים, בטיחות, סרטוני עזרה ראשונה ועוד מגוון סרטוני הדרכה אשר יועברו לעובדים דרך הדואר האלקטרוני או באמצעות הודעה לפלאפון ויוכלו לצפות בהם בזמנם הפנוי ולקבל במרוכז את כל הידע הנדרש וזאת מבלי לגזול מזמן העבודה שכן ניתן לצפות בסרטוני ההדרכה מכל מקום ולא רק במקום העבודה.
השלבים ליצירת הפקת סרטוני הדרכה איכותיים
לסרטוני הדרכה ישנם חשיבות רבה בכל מקום בו הם מופיעים ולעיתים הם אף עונים לתיאור של הפקת סרטונים לפייסבוק וזאת משום שמועבר שם ידע בעל חשיבות גבוהה ועל כן הפקת סרטוני הדרכה צריכה להיעשות במקצועיות רבה מבלי לדלג על שום פרט ולו הקטן ביותר. על מנת ליצור סרטוני הדרכה מקצועיים הם חייבים להתאים להפקת סרטונים לאינטרנט ולכן יש לעבוד בהתאם לשלבים הבאים:
גיבוש רעיון – בשלב בראשון עוד בטרם ביצוע הפקת סרטוני הדרכה יש לתכנן ולהגדיר את הרעיון הכללי שבשבילו מפיקים את הוידאו של סרטון ההדרכה. יש להגדיר מהי מטרת הסרטון, מה מעוניינים להשיג באמצעותו ומיהו קהל היעד אשר ברצוננו לחשוף אותו לסרטון.
כתיבת תסריט – סרטון הדרכה מכיל בתוכו מלל רב בעל ערך גבוה. כאשר מדובר בסרטון הדרכה לשימוש במוצר סרטון ההדרכה יכיל מידע רב לגבי המוצר, אופן תפעולו, תחזוקה, הרכבה ופירוק ועוד מידע בעל ערך רב. כמו כן, גם כאשר מדובר בסרטון הדרכה לעובדים יש רצון להכניס כמה שיותר מידע אשר יועבר בצורה מתומצתת וקלילה ולכן צריך להכין מראש תסריט מקצועי ואיכותי אשר יתאים לקהל היעד.
המקצועיות בשלבי הצילום העריכה וההפצה
צילום הסרטון – לאחר שכתבתם את התסריט, בשלב זה של הפקת סרטוני הדרכה, אנו מתחילים לצלם את סרטון ההדרכה. כאשר מדובר במוצר ברוב המקרים צילום המוצרים יהיה מציאותי ולא אנימציה וזאת מפני שהלקוחות מעוניינים לראות במציאות כיצד המוצר נראה וכיצד מתפעלים אותו בזמן אמת ולא באמצעים דיגיטליים. לעומת זאת, כאשר מדובר בסרטון הדרכה לגבי נהלים, בטיחות וסרטונים אחרים בסגנון הזה, ניתן ואף רצוי לשלב קטעי אנימציה אשר יהפכו את הסרטון למעניין ולא ישעמם את הצופים.
עריכה – שלב העריכה של הסרטון הוא שלב מאוד חשוב וקריטי והוא חייב להתחשב בקהל היעד על מנת לדבר בשפתו ולרתק אותו לצפייה בסרטון מהתחלה ועד הסוף. בשלב העריכה יש לשלב פסקול מעניין, קטעי קריינות, אלמנטים ויזואליים ועוד מגוון אפשרויות אשר מעשירות את הסרטון ומסייעות להשגת המטרה והיא העברת המידע בצורה מקצועית ואיכותית לקהל היעד.
הפצת הסרטון – בשלב הסופי לאחר שהכנת סרטון ההדרכה מוכן, נתחיל בשלב הפצתו בין העובדים בחברה וזאת במידה ומדובר בסרטון הדרכה לעובדים. כאשר מדובר בסרטון הדרכה לשימוש במוצר מסוים, נעלה את הסרטון לאתר האינטרנט של החברה ואף ניתן לשתף אותו ברשתות החברתיות למטרות שיווקיות.