אחד האמצעים היעילים ביותר לקידום עסקי הוא באמצעות הפקת סרטון שיווקי אשר באמצעותו ניתן להציג הן את העסק והן את המוצרים והשירותים אותם הוא מספק לקהל הרחב וזאת במטרה לגייס כמה שיותר לקוחות חדשים ובכך להגדיל את ההכנסות שזו אחת המטרות העסקיות העיקריות.
על מנת שסרטון שיווקי יוכל לקדם את העסק באופן האופטימלי ביותר, הפקת סרטון שיווקי חייבת להיעשות בצורה יצירתית, תוך מחשבה רבה ושילוב טכנולוגיות שיווק אשר יפיקו את הוידאו המיטבי ביותר אשר יצליח לגרום לצופה להיות ממוקד בו ובמסרים שהוא מציג מההתחלה ועד לסופו ולא לנטוש באמצע הצפייה בסרטון דבר אשר יפגע במטרותיו.
עסק רציני אשר מעוניין בקידום איכותי ויעיל של המוצרים והשירותים אותם הוא מספיק יהיה חייב להתייחס במלוא הרצינות בכל הקשור לביצוע הפקת סרטון שיווקי אשר חייב להיעשות באופן מקצועי באמצעות אנשי מקצוע אשר מומחים בתחום יצירת סרטונים ויוודאו כי המסרים שאתם מעוניינים לקדם באמצעות הסרטון השיווקי, יוטמעו בו בצורה הטובה והאיכותית ביותר אשר תשרת את מטרות הלקוח ותוביל לגידול בהיקף הלקוחות. חשוב לדעת כי הפקת סרטון שיווקי אשר תעשה באופן חובבני וחסר כל השקעה בסיסית, תוביל לכך שהקהל הרחב יסיים מהר מאוד את הצפייה בו ויתייחס בזלזול לעסק ויקבל את הרושם כי מדובר בעסק אשר מתנהל בצורה חובבנית וכך גם השירות וכן לצילום המוצרים שאותם הוא מספק.
הפקת סרטון שיווקי – מקצועיות לפני הכל
על מנת שנוכל להפיק סרטונים שיווקיים יעילים אשר ימקדו את הצופים בו במסרים שהוטמעו ויקדם אותם לכדי פעולת רכישה או הצטרפות או כל מטרה אחרת שבגינה בחרנו ליצור הפקת סרטון שיווקי, אנו נהיה חייבים להשקיע בתוכן של הסרטון בכתיבת התסריט שהוא למעשה הבשר אשר יהיה מלא במסרים, מוצרים, אינפורמציה על העסק, השירות אותו הוא מספק ועוד מגוון אופציות ליצירת תוכן שיווקי ברמה גבוהה.
האופן שבו נמקם את התכנים לאורך הסרטון הוא קריטי שכן סידור לא נכון של התכנים על גבי רצף הסרטון, לא ימשוך את הצופה להמשיך ולצפות בו עד הסוף אלא עלול לשעמם אותו לגרום לו לאבד עניין בעסק ובמוצר אותו הוא מקדם. באופן כללי, לקהל הרחב אין כיום את הסבלנות לצפות בסרטון שיווקי על חברה ועל המוצרים והשירותים אותם היא מעוניינת לקדם ולכן נצטרך להתעלות על עצמנו וליצור הפקת סרטון שיווקי מרשימה ומאוד יצירתית אשר יופץ בצורה חכמה ויסחף אחריו לקוחות פוטנציאלים רבים אשר יהיה מעוניינים להכיר לעומק את העסק ואת המוצרים שהוא מקדם.
נקודת המוצא שצריכה ללוות אותנו לכל אורך תהליך הפקת סרטון שיווקי, היא שהצופים מאוד חכמים ולא פראיירים ולכן לא לצפות שמיד עם הפצת הסרטון הם ירותקו אליו וישר ירוצו לקנות את המוצר או השירות אותם אתם מקדמים. בפניה אל הצופים אנו חייבים להיות מאוד יצירתיים, להפעיל מחשבה רבה הן בקריינות של הפרסומת ובצילום של הסרטון ועריכת הסרטון וכן אילו מסרים אנו מעוניינים להעביר, להתמקד במי קהל היעד שלנו וללמוד על בוריו את התחום בו אנו פועלים ורק ככה באמצעות השילוב של הגורמים הללו יחד עם שילוב של טכנולוגיות ואמצעי שיווק נוספים, נוכל להפיק את הסרטון האולטימטיבי אשר ישיג את כל המטרות שהצבנו בתחילת התהליך ויוביל לתוצאות חיוביות בגיוס לקוחות.
כללים ליצירת סרטון מקצועי ואיכותי
מטרת העל של כל עסק היא לקדם את עצמו בתוך מעגל העסקים ולהתייצב בשורה הראשונה. כאמור אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הפקת סרטון שיווקי כאשר על מנת והוא יהיה בעל אפקטיביות גבוהה וברמתה שיווקית איכותית, עליו יהיה לעמוד בכללים הבאים:
סרטון קצר ולא ארוך מידי – יש להקפיד כי הסרטון השיווקי בפרט אם מדובר בהפקת סרטוני תדמית שלא יהיה ארוך מידי ומתיש את הצופים אשר מעוניינים לקבל את כל המסרים והאינפורמציה הדרושה כמה שיותר מהר מבלי לבזבז את זמנם היקר לכן נכוון לכך שסרטון שיווקי יהיה באורך דקה ולא ארוך מכך. הזמן הממוצע שבו צופים בסרטון הוא 30-40 שניות ולכן נטמיע את מרבית המסרים בפרק זמן זה על מנת ליצור את האפקט הטוב ביותר שיוביל לתוצאות מרשימות.
מיקוד וייחודיות – הפקת סרטון שיווקי חייבת להתמקד בעיקר ולא בטפל. יש להציג רק את מה שבאמת חשוב, נתונים ייחודיים למוצר או השירות, יתרונות אם מדובר בהפקת סרטונים לחברות, ערך בידולי לעומת מוצרים אחרים וחברות אחרות הדומים להם. חשוב לא ליצור פירוט יתר ולא להעמיק בפרטים יבשים וחסרי משמעות בעיניי הצופים.
שילוב אלמנטים בסרטון – כאשר אנו מעוניינים למשוך את הצופים בסרטון, נהיה חייבים לשלב מגוון אלמנטים אשר ימשכו את עיני הצופים וירתקו אותם לכל אורך הסרטון מכוון שלא נשכח לדוגמא שבהפקת סרטונים לפייסבוק נהיה מוכרחים להביא סרטון התואם לפלטפורמה על מנת שיצפו בו. נעשה זאת באמצעות שילוב אפקטים ויזואליים, קטעי וידאו, קריאייטיב דיגיטל קריינות ופסקול מושך ומרגש אשר יסחף אחריו את הצופים לאורך כל הסרטון.