אחד הכלים היעילים ביותר לשיווק ולמיתוג עסקי הוא כמובן באמצעות הפקת סרטון לעסק אשר במידה ויעשה באופן מקצועי תוך תפוצה יעילה לקהל יעד רלוונטי, הוא יסייע בהגדלה מרשימה של כמות הלקוחות אשר יביאו לתנופה כלכלית אשר תסייע לעסק להמשיך ולהתקיים. כיום יש מגוון דרכים אשר באמצעותם ניתן לשווק ולפרסם את העסק, קיימים מגוון אמצעי תקשורת בעלי מאפיינים ייחודיים וניתן בהחלט להשתמש בהם למיתוג עסקי.
אך במציאות של היום שבו הכול עובר דרך הרשתות החברתיות, אפליקציות, אתרי אינטרנט ועוד אופציות רבות הקשורות לעולם האונליין, ישנה עדיפות לביצוע הפקת סרטון לעסק ולהתאמה לפלטפורמת הפרסום לדוגמא אם מדובר בהפקת וידאו לפייסבוק רצוי יהיה לבצע הפקת סרטונים לפייסבוק אשר מתאימים באופן אישי לפלטפורמת הפרסום וזה אשר יוביל לתוצאות הטובות ביותר.
מחקרים בדקו ומצאו כי הרשתות החברתיות על שלל סוגיהם, מביאות לתוצאות הטובות ביותר מבחינת שיווק ופרסום עסקי כך שכאשר מבצעים כתיבת תסריט לצורך הפקת סרטון שיווקי אשר מתאר בצורה הטובה ביותר את העסק, המהות שלו, המוצרים לגומא רצוי לבצע צילום מוצרים וכן השירותים שהוא מספק ולאחר מכן מפיצים אותו באינטרנט וברשתות החברתיות שהוא כלי ההפצה היעיל והמהיר ביותר, התוצאות לא יאחרו להגיע ויהיה ניתן לראות את ההשפעה במהירות על השגת המטרות העסקיות שהוצבו. רק שחשוב לבצע התאמת סרטון לצורך הפרסום כך שלפרסום ביוטיוב תצטרכו לבצע הפקת סרטון ליוטיוב ושיתאים לפלטפורמה ואת התוצאות אתם כבר תראו.
הפקת סרטון לעסק – חדשנות פורצת דרך
החידושים הטכנולוגיים אשר מתרחשים במהירות מחייבים את בעלי העסקים להכיר אותם ולהתממשק אליהם במטרה לא להישאר מאחורי המתחרים שלך אשר ישתמשו בטכנולוגיה הענפה על מנת לגייס כמה שיותר לקוחות שאינם יגיעו אליכם בסופו של תהליך. על בעלי העסקים תמיד לברר, להתעמק ולהכיר את האופציות השונות ליצירה ולהפצת תכנים ותמיד לפעול ולחדש ולא לנוח על זרי הדפנה וזאת כי מדובר בעולם העסקים שהוא עולם בין התחרותיים שיש ומי שלא מתקדם ופועל תמיד על מנת להישאר במודעות הצרכנים, לא יוכל להמשיך ולהתקיים.
אחד הדברים החשובים הוא שהסרטון חייב להיעשות באופן מקצועי ביותר ולא לזלזל בתהליך הפקת סרטון לעסק אשר יוביל לכך שהתכנים והמסרים אשר יועברו בו יהיו ירודים ולא מעניינים ואין לזלזל באינטליגנציה של הגולשים באינטרנט אשר יתפסו את העסק שלכם כחובבני ולא רציני דבר אשר יפגע בפרסום ובשיווק המוצרים והשירותים אותם אתם מעוניינים לקדם באמצעות הסרטון העסקי בפרט אם מדובר בהפקת סרטוני תדמית מדובר בפגיעה כלכלית קשה מאוד ולכן אם אתם לא תתייחסו לתהליך הפקת סרטון לעסק ברצינות ובמקצועיות, עדיף לא לעשותו מאשר לייצר תכנים חסרי תכלית אשר נעשים באופן חובבני.

השלבים ליצירת הפקת סרטון לעסק איכותית ומקצועית
על מנת שתפוצת הסרטון ברשת האינטרנט תשיג את המטרות באופן המהיר והאפקטיבי ביותר יש כאמור ליצור הפקת סרטון לעסק אשר תתבצע באופן המקצועי ביותר ולצורך כך יש לעמוד בתנאים הבאים:
חשיבה מוקדמת – עוד לפני תחילת תהליך הפקת סרטון לעסק יש לבצע חשיבה כוללת אחר מטרות העסק, מה אנחנו מעוניינים להשיג באמצעות הסרטון, איזה סוג סרטון אנו מעוניינים לקדם, כמה אנו מוכנים להשקיע בו, האם מדובר בסרטון אחד או לחשוב על סדרה של סרטונים. כפי שניתן לראות ישנם שיקולים רבים אותם יש לקחת בחשבון בטרם כניסה לתהליך ההפקה של הסרטון ואם לא נתמקד בשלב הראשון ונחשוב עשרה צעדים קדימה בצורה חכמה ומקצועית, לא נשיג שוב דבר באמצעות הסרטון וכל ההשקעה תרד לטמיון ומדובר בבזבוז משאבים מוחלט.
תכנון וגיוס – בשלב השני עליכם לתכנן כיצד אתם מעוניינים שהסרטון יראה, מהם התכנים והמסרים שברצונכם שיעלו ויופיעו בו לעיניי הצופים, איזה סוג סרטון אתם מעוניינים, מהו אורכו ואילו אלמנטים ישולבו בו במטרה למשוך את עיניי הצופים ולרתק אותם לכל אורך הסרטון על מנת שהחשיפה תהיה איכותית ביותר. בשלב זה מומלץ לגייס אנשי מקצוע אשר מתמחים ביצירת הפקת סרטון לעסק ויתרמו רבות מניסיונם על מנת ליצור את את הסרטון האיכותי ביותר שיופץ בקצב מסחרר ויקדם את מטרות העסק.
הגדרת קהל היעד – חלק בלתי נפרד מיצירת הסרטון הוא הוא להגדיר את קהל היעד שלכם אשר ייחשף לסרטון. ככל שתהיו יותר ממוקדים בקהל היעד שלכם, כך החשיפה לסרטון תהיה יותר יעילה וכי רק מי שנמצא במעגל המתעניינים בסוג שירות והמוצרים שאתם משווקים, בפרט שמדובר בהפקת סרטון למימון המונים הקהל ייחשף לסרטון ובכך הסיכוי להנעה לפעולה בסיום הצפייה בסרטון ולגיוס לקוחות יהיה גבוה הרבה יותר.

חשיבות הצילום העריכה והכי חשוב ההפצה
צילום הסרטון – בשלב זה לאחר שהסתיים שלב התכנון והגדרת קהל היעד, מצלמים את הסרטון באמצעות צוות צילום, תאורה, מפיק, במאי וכל המעורבים המקצועיים בתהליך. מדובר בשלב היצירתי והמעניין בתהליך שבו כל המחשבות והתכנונים עולים על פס היצור המקצועי ונגלים אל מול עינינו. ניתן לשלב בסרטון גם קטעני אנימציה וגרפיקה ממוחשבת אשר ישולבו באופן יצירתי וחכם במטרה לגרות את הצופים להתעמק בסרטון עד סופו ולא להשתעמם ולהפסיק את הצפייה בו באמצע.
עריכה והפצה – בשלב זה של הפקת סרטון לעסק מתבצעת עריכה מתקדמת אשר בה עורכים את הסרטון באופן האולטימטיבי ביותר במטרה להתאימו לקהל היעד ולמטרות הארגון. בשלב זה מטמיעים את המסרים השיווקיים, משלבים קטעי קריינות ופסקול אשר יסחפו את הצופים בסרטון ולאחר ששלב העריכה יושלם במלואו, מתחילים בתהליך ההפצה שלו ברשת האינטרנט אשר מאפשרת תפוצה מהירה ויעילה בהתאם להגדרות קהל היעד.