כאשר אנו מעוניינים ליצור הפקת סרטון ליוטיוב אשר תשפיע על מיתוג העסק ותוביל לחשיפה מרשימה אשר תשפיע על גיוס והגדלת מאגר לקוחות, נהיה חייבים להוציא מהלקסיקון שלנו את המילה חובבנות ולהתרכז אך ורק במקצועיות ללא פשרות. כאשר מדובר בהפקת סרטון תדמית לעסק שלנו, אנו חייבים להתייחס אליו ברצינות ובמקצועיות ולא בחובבנות אחרת הלקוחות שלנו יתפסו את העסק כחובבני ולא אמין ויפנו למתחרים שלנו אשר יציגו פרסום מושקע ומקצועי.
יצירת סרטון ליוטיוב
כאשר יוצרים הפקת סרטון ליוטיוב, יש לשים דגש רב על התוכן שיופיע בסרטון אשר חייב להיות מקורי ואיכותי ולחדש לצופים בו משהו שהם לא ידעו קודם, פרט חדש וייחודי אשר יגרום להם לצפות בסרטון מההתחלה ועד הסוף. כאשר עסקים מצלמים ומבצעים הפקת וידאו או יוצרים סרטונים מבלי שעשו שיעורי בית ותכננו לפרטי פרטים את התוכן שיופק בו כולל כתיבת תסריט נכונה, התוצאה מתבררת כסרטון לא איכותי, לא מקדם מטרות ואף משעמם את הצופים אשר לאחר כמה שניות יצאו ממנו ויעברו לסרטון אחר. חובה עליכם בתור בעלי עסקים אשר נמצאים בשלב של הפקת סרטון ליוטיוב או הפקת סרטונים לפייסבוק ולכל פלטפורמת פרסום אחרת, ליצור תוכן איכותי אשר יהיה חיוני לצופה ויספק לו ערך מוסף לידע שכבר נמצא אצלו.
עסק אשר לא יצליח לספק ערך משמעותי לצופים, מידע אשר יצור ערך בידולי מהמתחרים, הסרטון שלו יהיה נידון לאי צפייה ולאבדון. צופים רוצים משהו מעניין, משהו שירתק אותם ושיגרום להם לא להוריד את העיניים מהמסך ואם יש משהו שהם לא אוהבים, זה שמזלזלים להם באינטליגנציה ומספקים להם ערך ירוד, בינוני וחובבני והם יזהו אותו בשנייה ויצאו מהסרטון תוך כדי שהם מסמנים את שם העסק ככזה שלא כדאי להתייחס אליו ברצינות ולרכוש ממנו מוצרים ואפילו אם ביצעתם צילום מוצרים לאתרי אינטרנט והשקעתם, הצופים לא יהיו מעוניינים באותם שירותים שהוא ספק.
דגשים לביצוע הפקת סרטון ליוטיוב איכותית ומקצועית
על מנת להפיק סרטון לווידאו אשר יקדם את מטרות החברה ויוביל לחשיפה מרשימה ולגיוס לקוחות איכותיים לטווח ארוך, יש ליצור סרטון מרשים ואיכותי אשר יקדם את הצופים לכדי פעולה מידית ומהירה. על מנת ליצור הפקת סרטון ליוטיוב איכותית ואפקטיבית יש לשלב בה את הדגשים הבאים:
תכנון מקדים – לפני שנחשוב להתחיל וליצור הפקת סרטון ליוטיוב, נצטרך לשבת ולתכנן מה בדיוק אנו מעוניינים לקדם באמצעות הסרטון, מה הרעיון שיעמוד מאחוריו. מדובר בשלב מאוד חשוב להמשך התהליך ועליו להיערך בסבלנות ובמחשבה קדימה ולהתכונן לכל התרחישים האפשריים.
תסריט – אחד הדגשים החשובים הוא ליצור תסריט מקצועי ואיכותי אשר מצד אחד יהיה משכנע וסוחף ומצד שני יצור ערך בידולי מהמתחרים שלכם ויוביל לגיוס לקוחות מרשים. יש להתמקד בשלב הזה ולא לעשותו בחיפזון וזאת משום שכל מילה חשובה והיא זאת שתגרום לצופה והיות מרותק למסך ולהמשיך וצפות בסרטון מההתחלה ועד סופו ולספוג את כל המסרים ששתלתם בתוכו אשר יובילו לקידום פעולה.
תאורה – על מנת שהצופים בסרטון ייהנו מהצפייה בו ולא ישתעממו, נהיה חייבים להשתמש בתאורה מתאימה אשר לא תקשה עליהם ותגרום להם להתעייף במהלך הצפייה אלא תאורה אשר תעניין את הצופה, תרגש אותו ותיצור עניין.
צילום הסרטון – מדובר בשלב בו כל מה שתכננתם רוקם עור וגידים ואתם מתחילים לראות את המוצר מול העיניים. ישנם סוגים שונים של צילומים אשר כל אחד מתאים לסוג אחר של הפקת סרטון ליוטיוב. ישנם סרטונים אשר מיוצרים במחשב באמצעות גרפיקה ממוחשבת ואנימציה סוחפת וישנם סרטונים אשר מצולמים באופן מציאותי. אנחנו חייבים להתאים את הצילום לקהל היעד שלנו כאשר שאם מדובר בקהל יעד של גיימרים, הסרטון יהיה מורכב ברובו מקטעים של משחקי מחשב, מציאות מדומה, אנימציה וכדומה.
השפעתם של הקריינות המיתוג והעריכה
שילוב קטעי קריינות ומוסיקה – ישנה חשיבות בשילוב של קטעי קריינות בפרסומת ומוסיקה במהלך הסרטון על מנת ליצור עניין בעיני הצופה ולמשוך אותו אל תוך הסרטון. ישנם פסקולים אשר מרגשים את הצופים ומספקים עוד זמן צפייה אשר במהלכו ניתן להעביר עוד כמה מסרים איכותיים לטובת העסק. בנוסף, קטעי הקריינות חייבים להוביל לערך מוסף ולא ליצור שעמום ואנטגוניזם מצד הצופים אשר יקטלו את הסרטון ויתייגו את העסק כמשעמם, לא רציני וחובבני.
מיתוג – חשוב מאוד למתג את סרטון היוטיוב על מנת שכל מי אשר צופה בסרטון יידע מי הגוף העומד מאחוריו על מנת ליצור קשר ראשוני ולרכוש או אותו מוצר או שירות אשר שווק באמצעות הסרטון. סרטון אשר לא יהיה ממותג לא יוכל לקדם את הצופה בו לפעולת רכישה ולא יוכל להוביל לגיוס לקוחות.
עריכה – בשלב עריכת הסרטונים חשוב ליצור התאמה בין הסרטון לבין הלקוח, להוסיף אלמנטים מפתיעים ומרגשים אשר ייסחפו את הצופים בו, להוסיף כאמור קטעי קול ופסקולים אשר מתאימים הן לקהל היעד והן לתוכן המועבר. יש לערוך את סרטון היוטיוב אשר לא יהיה ארוך ומשמעם אלא קצר ומתומצת ושלא יצור שעמום אצל הצופה. מדובר בשלב מאוד קריטי אשר אם יעשה באופן לא מקצועי ואיכותי הוא עלול להוביל לקריסת הסרטון ולאי צפייה בו. לאחר שהסרטון ערוך באופן מלא ואיכותי יש להוביל להפצתו באמצעות הרשתות החברתיות אשר מדובר בכלי הפצה מהיר ואיכותי אשר יצור את הבאז המתאים.