עריכת סרטונים

ויזואליה היא חלק בלתי נפרד, ואולי המשמעותי ביותר בצריכת התוכן שלנו בעת המודרנית, וכאשר זה מתווסף להרגלי הצריכה שלנו, שהם מאוד חסרי סבלנות, עריכת סרטונים הופכת להיות אלמנט קריטי מאוד בהצלחה של סרטון, הן חובבני והן מקצועי. כאשר מצלמים וידאו, יש הרבה מאוד קטעים מיותרים, פספוסים וכדומה, ויש צורך לצרף את כל הקטעים הנכונים אל תוך קובץ אחד, עם אפקטים, כתוביות, פתיח, מוזיקה ואלמנטים נוספים. עריכת סרטונים היא למעשה בחירה של קטעים מתוך סרט וידאו אשר צולם מראש, ואיגודם לתוך קטע אחד, המספר סיפור בעל רצף הגיוני, ועם אפקטים וסאונד אשר משפרים את ההגשה שלו.
יש לא מעט סיבות בגינן עריכת הסרטון מהווה חלק אינטגרלי חשוב ביצירת הסרטונים ותוכן ויזואלי.

עריכת סרטונים מהי עבודת העורך

ראשית, בהרבה מאוד הפקות וידאו, סדר הצילומים אינו תואם לסדר ההתרחשויות בסרט, ויש לסדר מחדש את הקטעים על מנת לייצר רצף סיפורי כמו שצריך. האילוצים הם רבים וכוללים נוחות וזמינות של אתרי צילום, שחקנים וציוד בין השאר. אל חדר העריכה מגיע, לרוב, חומר גלם רב, עם הרבה קטעים מיותרים, טייקים, פספוסים וחומר שהוחלט לא להשתמש בו. עבודת העורך היא מורכבת הרבה יותר כיום מאשר בעבר, כאשר נוספים אלמנטים של אפקטים ויזואליים, ריטושים וצורך להסתיר חוסר שלמויות. יש המון תוכנות דרכן אפשר לבצע עריכת סרטונים באופן מקצועי, וזה תלוי כמובן בגודל הפרויקט.

מחובבנים ועד הפקות ענק

כיום, לכל אחד מאיתנו יש תוכנות עריכת סרטונים זמינות ואפילו חינמיות (בחלקן) אשר מאפשרות לנו לבצע אין ספור פעולות עריכה בעזרת המחשב האישי שלנו, ואפילו הטלפון הסלולרי. בעזרת הרשתות החברתיות, הזמינות של הציוד ויכולות העריכה, הרבה מאוד אנשים מבצעים עריכה בצורה חובבנית, ומייצרים תוצר שהוא לא רע. עם זאת, כאשר רוצים לעשות סרט מקצועי, או משהו בסדר גודל רציני, יש להשתמש בחברה ייעודית, שמצלמת, עורכת ומספקת את כל המעטפת של סרטון וידאו. עריכת הסרטון היא החלק הקריטי, והעבודה השחורה, והיא זו שהופכת חומר גולמי ובוסרי, אל עבר סרטון ערוך, בפרט שמדובר בהפקת סרטוני תדמית לעסק שלכם רצוי לבצע הכנת סרטונים עם אפקטים, מוזיקה וכזה שכיף לצפות בו.

קל מאוד לזהות ולהבדיל בין עריכת סרטונים חובבנית של משתמשי יוטיוב או טיק טוק, לבין עריכת סרטונים מקצועית של סרטים או הפקת סרטוני מוצר, פרסומות או סדרות שעולות בטלוויזיה. מעבר לזרימה הטכנית והמעברונים, ישנו אלמנט של מוזיקה, שצריכה להדגיש את האווירה (מורגש בעיקר בריאליטי), ואלמנטים של שימוש נכון בזוויות צילום, אפקטים ופתיחים. יש המון תוכנות מקצועיות כיום, כמו Avid Xpress Pro, Media Composer, Adobe Premiere ו-Final Cut Pro. בעבר, הקטעים הערוכים היו עולים דיסקים קשיחים או קלטות, אך כיום, הכל דיגיטלי וכל מאוד לשמור, לשכפל ולספק תוצר סופי מגוון ומתאים לכל הפלטפורמות וגם לבצע הפקת סרטונים לפייסבוק ולשאר הרשתות החברתיות.

איש ואשה רואים סרטון במחשב וצוחקים

לעשות את ההבדל בביצוע עריכת סרטונים

בהרבה מאוד קטעי וידאו, עריכת סרטונים יכולה לעשות את ההבדל. במקום לשאול איך סרטון יכול לקדם לכם את העסק? נושא העריכה הוא לא פחות חשוב מביצוע הצילום יש הרבה דוגמאות למקרים בהם הצילום, גם עם Video 360 ובחירת הלוקיישן והתפאורה, או המשחק של השחקנים לא היה מספיק טוב, אך עורך מוכשר יודע כיצד לשנות את התמונה, להסתיר את הטעויות, ולכסות אותן עם חיתוכים מהירים או מוזיקה שונה. תחום העריכה לקחת הרבה מאוד צעדים קדימה בשנים האחרונות, וכיום, עורך הוא למעשה קוסם, שיכול לבצע אין ספור פעילויות שייקחו חומר גולמי לא מספיק טוב, ויהפכו אותו לטוב ואיכותי. בנוסף, חשוב לזכור שהתחרות כיום היא גדולה יותר, אנשים מתנסים בתוכנות מגיל צעיר מאוד, הם משתפרים, מפתחים אלמנטים נוספים, צוברים ניסיון רב ואף מקבלים פידבקים מהרשתות החברתיות. כך, הרבה יותר קל להתפתח ולהפוך לעורכים טובים יותר.

הצורך של הפקת סרטונים לאינטרנט הוא חשוב והעריכה של הסרטון בכל נושא הוויזואליה הוא כמובן עצום. מעבר לתעשיית הקולנוע, יש כיום מאות הפקות בכל רחבי העולם, גם בתחום הסדרות, גם בתחום הריאליטי ואפילו בתחום העריכות החובבניות, כמו אנשים שזקוקים לסרטון בר מצווה, חתונה או כל חגיגה אחרת. וכל אלו מצטרפים לעורכים החובבנים, שיושבים בבית מול המחשב ומסוגלים לייצר, באמצעות מינימום השקעה של זמן וכסף, סרטונים שבהחלט יכולים לככב ולהפוך לוויראליים ברשתות החברתיות. עם מצלמה טובה, ציוד אודיו סביר, קצת תאורה נכונה, ותוכנת עריכה, היכולות הן בלתי מוגבלות, ומספיק סרטון אחד, שעשוי וערוך טוב, כדי להפוך לכוכב גדול, שמרוויח מהתוכן שהוא מייצר.

התוצר הסופי

עריכת סרטונים היא יחסית מורכבת, ולא כל אחד יכול לבצע את התהליך. כאשר רוצים לקבל תוצר איכותי באמת, יש לפנות לאנשי מקצוע, עם תוכנות ברמה גבוהה, ציוד ויכולת לקחת חומר גולמי שהוא חובבני, ולהפוך אותו למקצועי, ועם האופי הרצוי לו (קומי, דרמטי או דוקו, לצורך הדוגמה). סביר להניח שאם שני עורכים שונים יקבלו את אותו חומר גלם, יתקבלו שני תוצרים שונים לחלוטין, ולכן, שווה מאוד ללכת לאנשי מקצוע, שיודעים להבדיל בין העיקר לתפל, להסתיר את הטעויות ולהוסיף את האלמנטים שיהפכו את הווידאו למשהו מיוחד עבור הלקוח, או כזה שיהפוך לוויראלי ברשת.

הטכנולוגיה גיוונה מאוד את האופציות של עריכת סרטונים שכן, כיום יש גם סרטונים של 360 מעלות, סרטוני תלת מימד, ריאליטי וסרטונים ביתיים, שלא היו זמינים כל כך בעבר. כל סוג של עריכה היא שונה במהות שלה, ויש לה את הצרכים שלה. לקיחת שעות על גבי שעות של חומר גלם, שהוא ברובו משעמם ולא שמיש, והפיכתו לאטרקטיבי, זוהי משימה לא פשוטה. יש צורך בזיכרון צילומי, הבנה של היררכיית החשיבויות, יכולת טכנית מקצועית והקשה לצרכים של ההפקה או הלקוח. בסופו של דבר, התוצר צריך להיות איכותי, וכזה שמושך את העין. מדובר באומנות של ממש, וביכולת שמגיעה לרוב רק אחרי הרבה מאוד ניסיון וידע שנצבר עם השנים.

האלמנט הקריטי ביותר

העריכה היא האלמנט החשוב ביותר של כל וידאו, יותר מהמשחק, הלוקיישן, הסיטואציה והכתיבה. היא זו שאמורה לחבר את כל האלמנטים הללו אל תוצר היברידי שמשלב בין כולם בצורה מושלמת, מדגיש את היתרונות, מסתיר את החסרונות, וכולל את כל האלמנטים והטרנדים העכשוויים והחמים ביותר. האתגר הוא גדול, וחשוב מאוד, בתור לקוח פרטי או מסחרי, לנסות ולא לחסוך, ולפנות לחברות מקצועיות שמבצעות את כל התהליך מההתחלה עד הסוף. כלומר, מגיעות עם כל הציוד, מסייעות בבחירת הלוקיישן, נותנת הנחיות לשחקנים ומבצעת את תהליך העריכה בצורה מקצועית ומהירה.

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
צרו קשר
בקשו שיחה חוזרת
פוסטים נוספים באותו בנושא
קריינות פרסומת

המפגש שלנו עם פרסומות כיום הוא בלתי נמנע וחוצה את כל הפלטפורמות שאנחנו מכירים. אנחנו שומעים פרסומות ברדיו בדרך לעבודה ובחזרה ממנה, רואים אותן בטלוויזיה

קריאייטיב דיגיטל

עולם הדיגיטל השתלט על חיינו בצורה כמעט מוחלטת, והוא זה שנותן את הטון הן מבחינה חברתית, הן מבחינת צריכת התוכן וכמובן מבחינה שיווקית ופרסומית. פרסום

צילום מוצרים

יצירת תדמית חיובית לעסק היא קריטית מאוד להצלחה שלו, ויכולה לשדרג משמעותית את רמת ההצלחה הכלכלית והמיתוגית. גם אם זה בתת מודע, אנשים מתעסקים מאוד

ממליצים

ממליצים לקוחות גושפנקה רוצים לשתף אתכם בחוויה איתנו מקצועיות ושירות לא יצא לכם לעבוד עם איש מקצוע ברמה הזו – מהירות וענייניות תוך העמקה בתוכן,

הפקת סרטונים לחברות

הצורך של חברות עסקיות בכלי פרסום אפקטיביים הוא גדול. יש עסקים רבים שמציעים מוצרים מצוינים, יעילים ובמחיר טוב, ופשוט לא מצליחים למכור אותם בכמות מספקת

Call Now Button
שלח ווטאספ
1
היי, שמי יניב גיל - במאי והבעלים של גושפנקה - ואני כאן כדי לסייע לך בכל שאלה. במה אוכל לעזור?