אנחנו חיים בעולם שמוצף בתוכן ובמיוחד בתוכן שיווקי. יש לכם פחות מ-10 שניות כדי ללכוד את תשומת הלב של אדם שהגיע אל דף הנחיתה או האתר שלכם מבלי שהוא יודע ולו חצי דבר עליכם. שפע התוכן שיש ברשת גורם לקהל היעד שלכם להיות בררן במיוחד לגבי התוכן אותו הוא צורך ולכן כל שנייה שבו הלקוח הפוטנציאלי מבלה בדף שלכם – היא סופר קריטית! יצירת סרטונים היא דרך מצוינת להעביר כמה שיותר אינפורמציה בכמה שפחות זמן ולמעשה זו הדרך הטובה ביותר לגנוב את ההצגה. הסרטון בדף הנחיתה או באתר ממלא תפקיד חשוב אך בעל משקל מוגדר באסטרטגיה השיווקית שלהם. הוא לא אמור להיות עמוד התווך המרכזי בדף הנחיתה, אבל הוא בהחלט משחק תפקיד חשוב.
יצירת סרטונים טובים לרוב דורשת תקציב, זמן ואנרגיה, כי צריך להיות סטורי בורד, צריך תסריט, צריך הפקה, צריך ציוד צילום, צריך עריכה וגם צריך לתמלל את הסרטונים. אם יש לכם את כל המשאבים להפקת יצירת סרטונים, אז תוכלו ללא ספק להרים סרטון שישדרג את הקמפיין הפרסומי שלכם בכמה רמות.
יצירת סרטונים המותאמים לפלחים שונים
בשלב החשיבה הכי ראשוני שיש, תבדקו אם עצמכם: מי קהל היעד שלכם ואיזה סוג של סרטון ידבר אליו? האם זה קהל שחובב אנימציה שמסבירה על המוצר? האם מנכ"ל שמדבר ישירות למצלמה זה מה שייצר אצל הקהל אמינות וימשוך תשומת לב? האם בסרטון צריכים להיות מצולמים אנשים או שבכלל יוצגו עובדות שונות?
כאשר מבצעים התאמה אישית של התוכן אל אופיו הספציפי של המבקר בדף, בעצם עונים על שאלות רבות ומנתחים מהם הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי. כמו כן, האם אתם פונים ל-B2B או ל-C2B? הדיבור אל יזמים או אל בעלי עסקים שונים שונה מהדיבור אל הצרכן הפרטי. אנשים מתחום העסקים יגלו עניין רב בפרטים מורכבים יותר שחשובים להם שהצרכן הפרטי לרוב לא ימצא בהם עניין או חשיבות.
אם אתם פונים למספר קהלי יעד חשוב שתהיה יצירת סרטונים עבור כל אחד מהקהלים. כל סרטון ישולב בדף נחיתה שונה לחלוטין, שיכלול תוכן עם מענה לשאלות הרלוונטיות לקהל היעד. כך הפנייה תהיה מתאימה, אותנטיות ומעוררת אמון רב יותר.

יצירת סרטונים קצרים
מה עובר בראש של הגולש? זה ממש פשוט: אני רוצה תשובות מהירות. על כן בסרטון שלכם צריך להעביר בצורה הכי פשוטה והכי מהירה בתוך 45 עד 90 שניות לכל היותר מה היתרונות של המוצר או השירות, מה הרעיונות שעומדים מאחוריו וליצור הנעה לפעולה אחת שיבצע המבקר בדף. חשובה שתהיה ברורה לכם מהי הפעולה שהמבקר שלכם צריך לבצע.
אם הסרטון לא יהיה בהיר זה יפגע מאוד באחוזי ההמרה שלכם. כך למשל מרבית האנשים יש להם נטייה לא לקבל החלטה כאשר ניתנות להם אפשרויות רבות. זה ממש כמו במבחן – מה עדיף: שאלות עם 4 תשובות שמצריכות פסילת תשובות או שאלות חותכות של נכון או לא נכון כך שהתשובה הנכונה היא החד משמעית יותר.

העיצוב שמקיף את הסרטון
חשוב שדף הנחיתה או האתר יעוצב באופן נכון כדי להשפיע משמעותית על המבקרים בהנעה לפעולה. העיצוב צריך להיות פשוט – בלי תפריטים, כותרות רבות וכל מיני מסיחי דעת שנותנים שמייצרים תחושת בלגן ומסיחים את הפוקוס מן המטרה המרכזית של הדף.
כל הזמן צריך שיהיה לכם בראש – אתם רוצים לגרום למבקר לעשות פעולה רצויה.
כל שהעיצוב בדף יהיה מפושט, כך הפוקוס אל הסרטון יהיה מרכזי יותר, והסרטון כאמור צריך להיות מותאם אל הקהל לגרום לו לעשות את הפעולה שאתם רוצים. אפשר לבצע הדגשות מכוונות על ידי חצים, צבעים ואייקונים שמעודדים להמרה.
היות והסרטון הוא לב לבו של הדף חשוב שהוא יהיה מותאם מבחינת גודל ופרופורציות למרחב הדף. רצוי למקם אותו בחלק העליון הגלוי של הדף. כדי להוסיף כפתור כלשהו שימשוך את המבקרים ללחוץ על הפעלת הסרטון.
לא להפעיל את הסרטון אוטומטית!
מחקרים מראים שכאשר סרטון מופעל באופן אוטומטי זה גורם למבקר לנטוש את האתר או דף הנחיתה. ולכן, צריך שהמבקר מרצונו יבחר להקליק על הפעלת הסרטון.
מעבר לכך, לא מומלץ להסתיר מהצופים את הטיימליין מתחת לסרטון. יש המון אנשים שמוצאים בו כלי קריטי כדי להריץ קדימה ישר אל קבלת המסר הסופי של הסרטון. אם תמנעו מהם את האפשרות הזאת, אתם מחמיצים הרבה לקוחות פוטנציאליים.