Green screen

Green screen

האפשרויות הניצבות כיום בפני אנשים העוסקים בתוכן מצולם או מוקלט הן למעשה בלתי נגמרות. אם בעבר התכנים הללו היו שייכים רק לאולפנים גדולים ובעלי מקצוע, כיום, כל אחד יכול, בעזרת ציוד די פשוט, לייצר תוכן מתקדם עם אפקטים ו-ויזואליה שנראו דמיוניים עד לפני כמה שנים. ציוד מקצועי הוא חלק בלתי נפרד מיצירת תוכן איכותי, ובתוך כך, green screen מהווה פריט חובה לכל מי שרוצה להכניס תוספות ויזואליות משמעותיות אל תוך הווידאו שלו. green screen או chroma key בשמו הרשמי, הוא מונח קולנועי אשר מתאר טכניקה בה מצלמים פעולה המתרחשת. כאשר מסך צבוע בצבע ירוק (או כחול) נמצא ברקע, במטרה להחליף את הרקע באמצעים דיגיטליים, בהתאם לסיטואציה המבוקשת. המונח מתייחס גם לתוצאה של הטכניקה, וגם למסך עצמו, שכן הוא green screen – מסך ירוק.

איש עולה על הר

היכן משתמשים עם green screen

הדוגמה הטובה ביותר לעבודה עם green screen בטלוויזיה היא כמובן בהגשה של מהדורת מזג האוויר. כמעט בכל המקרים, עומד המגיש לפני מסך ירוק, עליו מוקרן בזמן אמת המידע לגבי התחזית. כיום, הרבה מאוד אנשים, פרטיים בעיקר, עובדים עם green screen כאשר הם רוצים לייצר ולבצע הפקת וידאו עם תוכן מקצועי יותר, דמוי אולפן, במקום הסלון או החדר בבית, או אפילו בתוך אולפן הקלטות. השיטה קלה מאוד לתפעול, כאשר מעבר למצלמה, יש צורך רק לכמה מטרים של מסך ירוק, אותו אפשר לקנות ברשת או בכל חנות צילום מקצועית. הצילום עם green screen נותן את האפשרות להחליף בין רקעים, ויכול להתאים לביצוע הפקת סרטוני תדמית או לתת מידע ויזואלי חדש, לספק דינמיקה ויזואלית תומכת טקסטים, ולשדרג בצורה משמעותית את התוכן, שבלי מסך ירוק, הכנת סרטונים והתוצאה נראית מעט נדושה ולא מושכת את העין.

קל לזיהוי

הצבע הירוק נחשב לקל ביותר לזיהוי אצל רוב המצלמות החדישות, ובתוכנות המחשב הרלוונטיות, ולכן הוא זה שבא לידי שימוש. בחלק מהמקרים, כאשר עובדים בצורה לא מקצועית ביצירת סרטונים ובצילום עצמו, המצולמים לובשים חולצות ירוקות או לוגואים ירוקים על החולצה, מה שגורם לאזור המצולם “להיעלם”. טכניקת הצילום עם מסך ירוק דורשת ניגודיות גבוהה כדי לאפשר הפרדה מלאה בין הצבע הירוק לאובייקט המצולם. הצבעים ירוק וכחול כמעט לא מופיעים על גוף האדם, זאת בניגוד לצבע כמו אדום, שיכול להופיע בגוונים שונים, ולכן, השימוש בצבעים הללו הוא הנפוץ והנכון ביותר.

העבודה עם green screen צריכה להיות נכונה. לרוב, המוצר מגיע מגולגל בתוך גלגלת, ועליו להיות מתוח בצורה טובה כדי למנוע קיפולים שונים, שישפיעו גם על הצילום. עם הזמן, חלקים במסך הירוק נוטים להתלכלך, ולכן, ניתן בקלות לחתוך אותם, ולהוריד את הגלגלת כדי לחשוף מסך ירוק חדש ונקי יותר. השימוש במסך ירוק הוא פופולארי מאוד כיום אצל יוטיוברים ואצל אלו המבצעים הפקת סרטונים לפייסבוק סרטוני ואצל אולפני צילום מכל סוג, אשר מייצרים תוכן מצולם, וגם באולפנים מקצועיים, אשר רוצים לבצע מניפולציות ויזואליות שיעזרו להעביר מסר בצורה טובה יותר.

איש רץ במים

אלמנט קריטי

Green screen בא לידי שימוש בכל אולפן כיום, מגדול ועד קטן, והוא אלמנט קריטי עבור אנשים שרוצים לשדרג את התוכן המצולם שלהם, ולהעביר את המסר בצורה מקצועית ונקייה יותר לעין. עם זאת, השימוש בו עדיין דורש ידע, פיזי ודיגיטלי כאחד, ולכן, חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע שיעזרו לכם להעביר את המסר הוויזואלי שלכם בצורה הנעימה והנוחה ביותר לכם. יש הרבה אפשרויות הנוגעות לעבודה עם green screen כאשר גם כיסוי חדר שלם בא לידי חשבון, אם עושים זאת בצורה מקצועית ונכונה. יש לעבוד עם מצלמה חדישה ותוכנות איכותיות כאשר המטרה היא לספק תוצר סופי איכותי אשר יענה על השאלה איך סרטון יכול לקדם לכם את העסק? הוא יכול! אך רק אם הוא יעשה בצורה מקצועית, ואין להתפשר באף שלב.

הקסם שמספק green screen הוא טרנד טלוויזיוני ששומר על הרלוונטיות שלו כבר שנים ארוכות, והצפי הוא שהוא אינו צפוי להיעלם בשנים הקרובות. מדובר בכלי עבודה שמדבר אל כל מי שמייצר תוכן מצולם – מקטן ועד גדול, וכזה שיכול לעשות את ההבדל בין תוכן חובבני ועבש, לבין תוכן דינמי, מעניין וכזה שתופס את העין.

תוכן עניינים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
צרו קשר
בקשו שיחה חוזרת
פוסטים נוספים באותו בנושא
קריינות פרסומת

המפגש שלנו עם פרסומות כיום הוא בלתי נמנע וחוצה את כל הפלטפורמות שאנחנו מכירים. אנחנו שומעים פרסומות ברדיו בדרך לעבודה ובחזרה ממנה, רואים אותן בטלוויזיה

קריאייטיב דיגיטל

עולם הדיגיטל השתלט על חיינו בצורה כמעט מוחלטת, והוא זה שנותן את הטון הן מבחינה חברתית, הן מבחינת צריכת התוכן וכמובן מבחינה שיווקית ופרסומית. פרסום

צילום מוצרים

יצירת תדמית חיובית לעסק היא קריטית מאוד להצלחה שלו, ויכולה לשדרג משמעותית את רמת ההצלחה הכלכלית והמיתוגית. גם אם זה בתת מודע, אנשים מתעסקים מאוד

ממליצים

ממליצים לקוחות גושפנקה רוצים לשתף אתכם בחוויה איתנו מקצועיות ושירות לא יצא לכם לעבוד עם איש מקצוע ברמה הזו – מהירות וענייניות תוך העמקה בתוכן,

הפקת סרטונים לחברות

הצורך של חברות עסקיות בכלי פרסום אפקטיביים הוא גדול. יש עסקים רבים שמציעים מוצרים מצוינים, יעילים ובמחיר טוב, ופשוט לא מצליחים למכור אותם בכמות מספקת

Call Now Button
שלח ווטאספ
1
היי, שמי יניב גיל - במאי והבעלים של גושפנקה - ואני כאן כדי לסייע לך בכל שאלה. במה אוכל לעזור?